نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آسیب‌شناسی آسیب‌شناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه در مرحله اجرا [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 129-154]
  • آسیب‌شناسی آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارت‌های خوانداری و نوشتاری دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان پاکدشت [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 147-170]
  • آموزش ضعف جامعه و غیبت قومیت در نظام آموزش رسمیِ ایران قبل از انقلاب اسلامی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 69-90]
  • آموزش ابتدایی بررسی وضعیت آموزش ابتدایی در مناطق محروم و طراحی و اعتباریابی الگوی مناسب (مطالعه موردی منطقه موسیان) [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 111-146]
  • آموزش ابتدایی شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های مطلوب عناصر چهارگانه برنامه درسی مبتنی‌ بر مهارت‌های حل مسئله آموزش مطالعات اجتماعی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 171-196]
  • آموزش ابتدایی سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]
  • آموزش ترکیبی شناسایی عوامل مؤثر در اجرای یادگیری ترکیبی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 205-232]
  • آموزش غیرحضوری آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارت‌های خوانداری و نوشتاری دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان پاکدشت [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 147-170]
  • آموزش مطالعات اجتماعی شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های مطلوب عناصر چهارگانه برنامه درسی مبتنی‌ بر مهارت‌های حل مسئله آموزش مطالعات اجتماعی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 171-196]
  • آموزش معکوس تأثیر آموزش معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در درس انسان و محیط زیست [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 293-312]
  • آموزش و پرورش ایران شناسایی انواع شایستگی‌ها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 99-128]
  • آموزش و پرورش پیش دبستان طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 91-122]
  • آینده‌نگاری سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]
  • آینده‌های بدیل سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]

ا

  • ادراک از ارزشیابی تأثیر ادراک دانش ‏آموزان از محیط کلاس و ارزشیابی بر نگرش به ریاضی با میانجی‏ گیری خودکارآمدی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 267-292]
  • ادراک از تدریس گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]
  • ادراک از محیط کلاس درس تأثیر ادراک دانش ‏آموزان از محیط کلاس و ارزشیابی بر نگرش به ریاضی با میانجی‏ گیری خودکارآمدی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 267-292]
  • ارزیابی عملکرد حرفه ای ارزیابی عملکرد حرفه ای نو معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان اصفهان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 265-302]
  • استادان ریاضی چالش‌های یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 237-264]
  • استرس شغلی اثر چالش‌های تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجی‌گری استرس شغلی و گرانباری نقش [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 233-252]
  • استیم طراحی بسته آموزشی استیم‌محور بر اساس مدل تفکر طراحی و بررسی اثربخشی آن بر دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 223-246]
  • اعتبارسنجی مروری کیفی بر ویژگی های عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 67-98]
  • الگوی جامع برنامه درسی ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 29-66]
  • الهیات آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 1-40]
  • انسان و محیط زیست تأثیر آموزش معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در درس انسان و محیط زیست [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 293-312]
  • اهداف بازی های بومی- محلی مؤلفه‌ها و اهداف آموزشی بازی‌های بومی- محلی در راستای یادگیری و توسعه مهارت های دانش آموزان [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 123-156]

ب

  • بازی های آموز شی مؤلفه‌ها و اهداف آموزشی بازی‌های بومی- محلی در راستای یادگیری و توسعه مهارت های دانش آموزان [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 123-156]
  • برنامه‌درسی الگوی شایستگی‌های برنامه‌درسی دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان: مرورسیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-204]
  • برنامه‌درسی کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • برنامه درسی مطالعه چندموردی شایستگی های مشترک دانش‌آموزان در برنامه درسی نیوزلند، هنگ‌کنگ، ایرلند شمالی و فنلاند [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 195-224]
  • برنامه درسی ویژگی های برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 57-78]
  • برنامه درسی شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های مطلوب عناصر چهارگانه برنامه درسی مبتنی‌ بر مهارت‌های حل مسئله آموزش مطالعات اجتماعی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 171-196]
  • برنامه درسی طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 105-130]
  • برنامه درسی آنلاین ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 29-66]
  • برنامه درسی آینده سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]
  • برنامه درسی اجرا شده آسیب‌شناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه در مرحله اجرا [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 129-154]
  • برنامه‌درسی پروژه‌محور مروری کیفی بر ویژگی های عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 67-98]
  • برنامه درسی پنهان بررسی جایگاه تجارب زیسته قومیتی در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه اول ایران [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 131-156]
  • برنامه درسی نال نواندیشی در شناخت و توسعه مفهومی برنامه درسی نال [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 37-68]

پ

  • پایه اول ابتدایی آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارت‌های خوانداری و نوشتاری دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان پاکدشت [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 147-170]
  • پایه اول دبستان توصیف تجربه دانش‌آموزان کورد پایه اول در‌ مواجهه با گفتمان مدرسه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 1-32]
  • پداگوژی انتقادی توصیف تجربه دانش‌آموزان کورد پایه اول در‌ مواجهه با گفتمان مدرسه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 1-32]
  • پرورش شهروندان ملاک‌ها و نشانگر‌های سنجش تکالیف اصیل در دوره ابتدایی: مطالعه ای کیفی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 157-194]
  • پژوهش کلاس درس فهم گونه‌های تعامل معلم-شاگردی در کلاس‌های درس از منظر نظریه انسان عامل [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 1-36]
  • پیش دبستانی طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 105-130]

ت

  • تجارب دانش آموزان توصیف تجربه دانش‌آموزان کورد پایه اول در‌ مواجهه با گفتمان مدرسه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 1-32]
  • تجارب زیسته قومیتی بررسی جایگاه تجارب زیسته قومیتی در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه اول ایران [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 131-156]
  • تدریس معکوس تأثیر آموزش معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در درس انسان و محیط زیست [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 293-312]
  • تربیت اجتماعی دموکراتیک شناسایی انواع شایستگی‌ها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 99-128]
  • تربیت معلمان محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی‌های دوست داشتنی‌ترین خویشتن معلمان: مطالعه فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 177-210]
  • تعامل تربیتی فهم گونه‌های تعامل معلم-شاگردی در کلاس‌های درس از منظر نظریه انسان عامل [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 1-36]
  • تعامل معلم- شاگرد فهم گونه‌های تعامل معلم-شاگردی در کلاس‌های درس از منظر نظریه انسان عامل [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 1-36]
  • تعامل ناهمتراز فهم گونه‌های تعامل معلم-شاگردی در کلاس‌های درس از منظر نظریه انسان عامل [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 1-36]
  • تفکر و سواد رسانه‌ای آسیب‌شناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه در مرحله اجرا [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 129-154]
  • تکالیف اصیل ملاک‌ها و نشانگر‌های سنجش تکالیف اصیل در دوره ابتدایی: مطالعه ای کیفی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 157-194]
  • توانمندسازی دانش آموزان ملاک‌ها و نشانگر‌های سنجش تکالیف اصیل در دوره ابتدایی: مطالعه ای کیفی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 157-194]
  • توسعه مفهومی نال نواندیشی در شناخت و توسعه مفهومی برنامه درسی نال [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 37-68]

چ

  • چالش‌های تدریس اثر چالش‌های تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجی‌گری استرس شغلی و گرانباری نقش [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 233-252]
  • چالشهای یادگیری ریاضی چالش‌های یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 237-264]

ح

  • حل مساله طراحی بسته آموزشی استیم‌محور بر اساس مدل تفکر طراحی و بررسی اثربخشی آن بر دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 223-246]

خ

  • خدا آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 1-40]
  • خلاقیت طراحی بسته آموزشی استیم‌محور بر اساس مدل تفکر طراحی و بررسی اثربخشی آن بر دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 223-246]
  • خودکارمدی ریاضی تأثیر ادراک دانش ‏آموزان از محیط کلاس و ارزشیابی بر نگرش به ریاضی با میانجی‏ گیری خودکارآمدی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 267-292]
  • خود مردم نگاری توصیف تجربه دانش‌آموزان کورد پایه اول در‌ مواجهه با گفتمان مدرسه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 1-32]

د

  • داستان‌خوانی مشارکتی بهبود مهارت‌های سوادآموزی اولیه در کودکان پیش دبستانی در معرض خطر: اثربخشی داستان خوانی مشارکتی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 225-262]
  • دانشجومعلمان شناسایی عوامل مؤثر در اجرای یادگیری ترکیبی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 205-232]
  • دانشجویان ریاضی چالش‌های یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 237-264]
  • دانش عملی گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]
  • دانشگاه فرهنگیان شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های مطلوب عناصر چهارگانه برنامه درسی مبتنی‌ بر مهارت‌های حل مسئله آموزش مطالعات اجتماعی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 171-196]
  • دانشگاه فرهنگیان ارزیابی عملکرد حرفه ای نو معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان اصفهان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 265-302]
  • درگیری تحصیلی تأثیر آموزش معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در درس انسان و محیط زیست [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 293-312]
  • دوره ابتدایی ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]
  • دوره ابتدایی ویژگی های برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 57-78]
  • دوره ابتدایی ملاک‌ها و نشانگر‌های سنجش تکالیف اصیل در دوره ابتدایی: مطالعه ای کیفی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 157-194]
  • دوره ابتدایی طراحی و اعتبارسنجی الگوی صلاحیت حرفه ای راهبران آموزشی در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-222]
  • دوره ابتدایی تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-172]
  • دوره ابتدایی کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • دوره متوسطه آسیب‌شناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه در مرحله اجرا [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 129-154]
  • دوست داشتنی‌ترین خویشتن محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی‌های دوست داشتنی‌ترین خویشتن معلمان: مطالعه فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 177-210]
  • دیدگاه تربیتی کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • دیدگاه دبیران آسیب‌شناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه در مرحله اجرا [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 129-154]
  • دین آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 1-40]
  • دیوید الیوت طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 91-122]
  • دیوید کار تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 211-236]

ر

  • راهبر آموزشی طراحی و اعتبارسنجی الگوی صلاحیت حرفه ای راهبران آموزشی در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-222]
  • رفتارهای ضد تولیدی معلم اثر چالش‌های تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجی‌گری استرس شغلی و گرانباری نقش [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 233-252]
  • روخوانی و روان‌خوانی الگوی جاری آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی(ارائه الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 41-70]
  • رودلف اشتاینر کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • روش پدیدارنگاری گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]
  • روش تدریس تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-172]
  • روش دلفی طراحی و اعتبارسنجی الگوی صلاحیت حرفه ای راهبران آموزشی در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-222]
  • رویکرد پرکسیال آموزش موسیقی طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 91-122]
  • رویکردشناختی استفاده از روش سنتزپژوهی برای شناسایی مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 79-110]
  • رویکردهای تدریس گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]
  • ریاضی استفاده از روش سنتزپژوهی برای شناسایی مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 79-110]
  • ریاضیات قومی جُستاری در ریاضیات قومی: استخراج محاسبات ریاضی سنّتی مقنّیان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 157-176]

س

  • ساخت ابزار ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]
  • سناریونگاری نظریه داده بنیاد سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]
  • سنتز پژوهی ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 29-66]
  • سنتزپژوهی استفاده از روش سنتزپژوهی برای شناسایی مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 79-110]
  • سنتزپژوهی شناسایی انواع شایستگی‌ها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 99-128]
  • سنتزپژوهی تبیین چیستی و چرایی نقشه برداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی: (یک مطالعه سنتزپژوهی) [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 253-290]
  • سوادآموزی بهبود مهارت‌های سوادآموزی اولیه در کودکان پیش دبستانی در معرض خطر: اثربخشی داستان خوانی مشارکتی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 225-262]

ش

  • شایستگی شناسایی انواع شایستگی‌ها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 99-128]
  • شایستگی الگوی شایستگی‌های برنامه‌درسی دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان: مرورسیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-204]
  • شایستگی‌های مشترک مطالعه چندموردی شایستگی های مشترک دانش‌آموزان در برنامه درسی نیوزلند، هنگ‌کنگ، ایرلند شمالی و فنلاند [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 195-224]
  • شناخت نواندیشی در شناخت و توسعه مفهومی برنامه درسی نال [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 37-68]

ص

  • صلاحیت حرفه ای طراحی و اعتبارسنجی الگوی صلاحیت حرفه ای راهبران آموزشی در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-222]

ط

  • طراحی ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 29-66]
  • طراحی الگو بررسی وضعیت آموزش ابتدایی در مناطق محروم و طراحی و اعتباریابی الگوی مناسب (مطالعه موردی منطقه موسیان) [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 111-146]
  • طراحی الگو طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 91-122]

ع

  • علوم تجربی طراحی بسته آموزشی استیم‌محور بر اساس مدل تفکر طراحی و بررسی اثربخشی آن بر دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 223-246]
  • عملکرد یادگیری زبان انگلیسی تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-172]
  • عناصر برنامه‌درسی مروری کیفی بر ویژگی های عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 67-98]

ف

  • فرایند یاددهی–یادگیری شناسایی عوامل مؤثر در اجرای یادگیری ترکیبی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 205-232]
  • فرهنگ جُستاری در ریاضیات قومی: استخراج محاسبات ریاضی سنّتی مقنّیان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 157-176]
  • فرهنگ کوردی توصیف تجربه دانش‌آموزان کورد پایه اول در‌ مواجهه با گفتمان مدرسه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 1-32]

ق

  • قدرت ضعف جامعه و غیبت قومیت در نظام آموزش رسمیِ ایران قبل از انقلاب اسلامی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 69-90]
  • قرآن کریم الگوی جاری آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی(ارائه الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 41-70]
  • قوم‌نگاری جُستاری در ریاضیات قومی: استخراج محاسبات ریاضی سنّتی مقنّیان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 157-176]
  • قومیت بررسی جایگاه تجارب زیسته قومیتی در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه اول ایران [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 131-156]

ک

  • کارآفرینی فناورانه ویژگی های برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 57-78]
  • کلاس معکوس تأثیر آموزش معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در درس انسان و محیط زیست [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 293-312]
  • کلیدواژه : بازی مؤلفه‌ها و اهداف آموزشی بازی‌های بومی- محلی در راستای یادگیری و توسعه مهارت های دانش آموزان [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 123-156]
  • کنکور سراسری چالش‌های یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 237-264]
  • کودکان پیش‌دبستانی بهبود مهارت‌های سوادآموزی اولیه در کودکان پیش دبستانی در معرض خطر: اثربخشی داستان خوانی مشارکتی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 225-262]
  • کودکان در معرض خطر بهبود مهارت‌های سوادآموزی اولیه در کودکان پیش دبستانی در معرض خطر: اثربخشی داستان خوانی مشارکتی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 225-262]

گ

  • گرانباری نقش اثر چالش‌های تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجی‌گری استرس شغلی و گرانباری نقش [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 233-252]
  • گفتمان ضعف جامعه و غیبت قومیت در نظام آموزش رسمیِ ایران قبل از انقلاب اسلامی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 69-90]

م

  • مؤلفه های برنامه‌درسی استفاده از روش سنتزپژوهی برای شناسایی مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 79-110]
  • متوسطه اول بررسی جایگاه تجارب زیسته قومیتی در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه اول ایران [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 131-156]
  • محتوای برنامه درسی معلمان محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی‌های دوست داشتنی‌ترین خویشتن معلمان: مطالعه فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 177-210]
  • مدارس اثربخش ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]
  • مدارس والدورف کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • مدلسازی ساختاری–تفسیری شناسایی عوامل مؤثر در اجرای یادگیری ترکیبی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 205-232]
  • مرور سیستماتیک ویژگی های برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 57-78]
  • مشاوره و راهنمایی الگوی شایستگی‌های برنامه‌درسی دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان: مرورسیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-204]
  • مطالعات برنامه درسی آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 1-40]
  • مطالعه ترکیبی بررسی وضعیت آموزش ابتدایی در مناطق محروم و طراحی و اعتباریابی الگوی مناسب (مطالعه موردی منطقه موسیان) [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 111-146]
  • مطالعه چندموردی مطالعه چندموردی شایستگی های مشترک دانش‌آموزان در برنامه درسی نیوزلند، هنگ‌کنگ، ایرلند شمالی و فنلاند [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 195-224]
  • معلمان ابتدایی گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]
  • معلمان ابتدایی تبیین چیستی و چرایی نقشه برداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی: (یک مطالعه سنتزپژوهی) [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 253-290]
  • معلمان تازه کار اثر چالش‌های تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجی‌گری استرس شغلی و گرانباری نقش [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 233-252]
  • معلم فضیلتمند تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 211-236]
  • مقطع ابتدایی و نظریه داده بنیاد الگوی جاری آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی(ارائه الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 41-70]
  • ملاک‌ها و نشانگرها ملاک‌ها و نشانگر‌های سنجش تکالیف اصیل در دوره ابتدایی: مطالعه ای کیفی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 157-194]
  • منابع درسی چالش‌های یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 237-264]
  • مناطق محروم بررسی وضعیت آموزش ابتدایی در مناطق محروم و طراحی و اعتباریابی الگوی مناسب (مطالعه موردی منطقه موسیان) [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 111-146]
  • منش آموزش گری تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 211-236]
  • منش اجتماعی تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 211-236]
  • منش فردی تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 211-236]
  • مهارت خوانداری و نوشتاری آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارت‌های خوانداری و نوشتاری دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان پاکدشت [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 147-170]
  • مهارت‌های حل مسئله شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های مطلوب عناصر چهارگانه برنامه درسی مبتنی‌ بر مهارت‌های حل مسئله آموزش مطالعات اجتماعی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 171-196]
  • مولفه های بازی های بومی- محلی مؤلفه‌ها و اهداف آموزشی بازی‌های بومی- محلی در راستای یادگیری و توسعه مهارت های دانش آموزان [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 123-156]
  • میزان کردن (استاندارد کردن) ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]

ن

  • نظریه آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 1-40]
  • نظریه زیست بوم شناختی برونفن برنر طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 105-130]
  • نظریه هوش های چندگانه گاردنر تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-172]
  • نقشه برداری برنامه درسی تبیین چیستی و چرایی نقشه برداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی: (یک مطالعه سنتزپژوهی) [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 253-290]
  • نگاه سیستمی بررسی وضعیت آموزش ابتدایی در مناطق محروم و طراحی و اعتباریابی الگوی مناسب (مطالعه موردی منطقه موسیان) [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 111-146]
  • نگرش طراحی بسته آموزشی استیم‌محور بر اساس مدل تفکر طراحی و بررسی اثربخشی آن بر دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 223-246]
  • نگرش به ریاضی تأثیر ادراک دانش ‏آموزان از محیط کلاس و ارزشیابی بر نگرش به ریاضی با میانجی‏ گیری خودکارآمدی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 267-292]
  • نواندیشی نواندیشی در شناخت و توسعه مفهومی برنامه درسی نال [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 37-68]
  • نومعلمان ارزیابی عملکرد حرفه ای نو معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان اصفهان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 265-302]

و

  • ویژگی‌های روان‌سنجی ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]

ه

  • همسان سازی ضعف جامعه و غیبت قومیت در نظام آموزش رسمیِ ایران قبل از انقلاب اسلامی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 69-90]
  • هویت جمعی ضعف جامعه و غیبت قومیت در نظام آموزش رسمیِ ایران قبل از انقلاب اسلامی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 69-90]

ی

  • یادگیری زبان دوم تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-172]